First 'N' Foremost

Friday 22 April 2011

Sabtu-sekolah, nothing happens....

ari ni ari sabtu, kena gi skolah... aku nak je skip kan, tapi mama aku x bagi... yg aku peliknye, last year dia bg lak aku skip (walaupun aku jarang x gi skola ari sabtu) tapi tahun ni dia x bagi pulak.... kenapa ye???
dan seperti yg dijangkakan, mana ade cikgu mengajar ari sabtu... buang masa je gi skola... (selain utk berjumpa ngan kembar n best friend aku la...) nasib baik aku bawak homework ke skola... dpt jugak buat benda yg bermanfaat ckit..... kalo cikgu x akan mengajar ari sabtu, buat ape suruh pelajar dtg??? kalo sekadar utk mendapat kehadiran yg penuh, xyahlah... sbb hadir, tapi x belajar, x membawa apa2 kebaikan.....


lg satu, aku x suke lah bile skola bg balik awal... bukannya sebab balik awal.... (aku ni sukeeeeeeee sgt balik awal) tapi sbb x bagitahu balik awal dari biasa tu sblom hari tersebut.... patutnyeeee diberitahu sehari sebelum hari tersebut... ni x, dtg skola je "hari ini balik pukul 12.30 ye", sume budak2 (pelajar2 sekolah) kenalah singgah phone booth utk telepon mak bapak diorg.... aku pulak stress, kejap balik waktu ini, kejap balik waktu itu, x bertanggungjawab sungguh sekolah ini... camne nak maju??? jd sekolah terbaik di M'sia??? 
btol x korg sume???


sudahlah... aku x nak ungkit lg pasal benda tu, wat aku panas je... aku just harap pengetua baru kita akan mengubah sekolah kita menjadi sekolah yg terbaik, yg x menyusahkan pelajar dan mak bapak, malah memudahkan.... marilah kita sama2 doa san usaha ke arah ini... amin~


anyway, spt yg aku cite kat post2 sblom ni... aku punye kembar (bukan kembar btol r... tapi kembar nama... & terus serasi!!!) mmg terer sukan.. aku cemburu btol tgk dia... (cemburu yg sihat, bukan membuta tuli) dahlah muka lawa, terer lg bersukan... tapi aku sgt2 sayang kat dia!!! & kawan terbaikku, AIN... 


aku hanya dapat berbual mcm kengkawan biasa, gurau2 ckit, kutuk2 ckit, merajuk2 ckit, pukul2 ckit, wat2 comel ckit, wat2 mcm2 lah ngan diorg... aku x pernah dpt berbuat gitu ngan org lain... (adelah jugak, tapi x lah semesra kitorg sekarang... follower jgn terasa ye!!!) aku bersyukur sgt dpt kawan dgn diorg... aku harap kitorg akan jd BFF forever!!! korg2 tolong doakan ye!!! 

0 comments: