First 'N' Foremost

Monday 25 April 2011

STUDY - Ku rasa KU x layak

samekom... dah seminggu berlalu sejak post aku yg pertama...(YAY!!!) kesinambungannya....


petang ni sewaktu menunggu bermulanya latihan kawad kaki, (yg sepatutnya mula 30 minit sblomnye) aku membaca buku teks sejarah (wah, rajinnya aku baca... buku teks pulak tu!! <bajetnyeewww> ) :P sambil mencari-cari mana kengkawanku pergi... aku dah jumpa gak, tapi aku tunggu kalo diorg nampak... dah tunggu tapi diorg x nampak jugak (syok berborak lah tu) aku pun sambung membaca buku aq tu... (periksa nak dekat dah kan... btol x junior2 tersayang <ewwww~>


tiba2!! hah... dtg budak form 3 sorg berjumpa ngan aq.. aku x kenal sbenarnya, tapi aku borak jugak ngan dia.... (biasalah org kenal aku, tapi aku x kenal diorg... namolah famous!!! <perasan!!!> ) dan akhirnya dia tanya SOALAN!!! soalan yg aq paling x gemar bile org tanya... kenapa?? sebab aku x tahu jawapannya...
soalan pasal STUDY!!! alamak... kantoi aq...


"camne akak blajar ek???"
aku pun dgn jujurnya menjawab yg aku ni xdelah ulang kaji sampai pukul 2-3 pagi mcm kawanku yg seorg tu... aku bgtau kat adik ni yg aku hanay pelajar biasa... perangai mcm budak biasa.. ada jugak kerja rumah x hantar, x buat... ada gak bagi alasan bila x siap kerja rumah... ada gak tgk tv petang2... ada gak gi main PS2.... mcm budak biasa.. (tapi lebih kpd budak lelaki kot)


seperti yg djangka, reaksi adik ni spt "OH MY GOD!!!" (dlm hati dia r... mana aku tahu??? tanyalah saya!!! XP) aku pun cuba sedaya upaya nak jelaskan diri ini yg x lah serajin budak2 lain... bgtau ckit2 pasal budak2 yg pernah menanya aku soalan yg SAMA.... dan aku jangkakan, budak ini takkan berjumpa dengan aku lagi untuk menanyakan nasihat @ pelajaran... PERCAYALAH


tapi sejujurnya... bila orang menanyakan hal STUDY kpdku, timbul rasa bersalah dlm hati... bukan apa, aku rasa aku cam x bertungkus-lumus, bekerja keras spt org lain utk berjaya dlm akademik... so, bg sesapa yg rasa offended, aku mohon maap.... tapi, bagi menghilangkan rasa bersalah itu, aku akan belajar bersungguh-sungguh dan membuat byk latihan sehingga aku rasa aku layak dpt segala anugerah yg aku ada sekarang ni... (iaitu anugerah yg x terkira byknya..) DOAKAN SAYA Ye!!!!

1 comments:

FARzana1007 said...

bukan anugerah apa... anugerah peperiksaan.. cam dpt no.1, tokoh pelajar, etc.... :)